CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 18, 2009

DI PETIK DARI COACH AMMAR

Cinta itu sifatnya
Sekelian semesta alam adalah ayat-ayat Allah saja. Semuanya itu adalah penzahiran atau manifestasi nama-namaNya saja. Allah itu Maha Cinta dan sifat cinta itu dilimpahiNya ke hati insan. Maka insan pun cinta kepadaNya. Oleh kerana cinta yang mendalam, Sang Sufi berasa "bersatu" dengan Tuhan. Inilah perasaan, bukan bersatu dari segi jasmaniah atau kebendaan yang tertakluk kepada ruang dan masa.segala sesuatu dijadikan olehNyasegala apa jua diterbitkan olehNyaDia itu maha cintaCinta itu sifatNyaCinta dilimpahiNya kepada makhlukNyaCinta itulah penzahiranNya


Menyintai diriku
Energi cinta mula mengalir bila kita memulakan cinta di dalam diri sendiri. Ramai orang mencari-cari cinta. Tetapi di dalam dirinya sendiri tidak mempunyai erti cinta itu.Aku selalu menyintai diriku. Aku dekap kemas diriku. Aku puji diriku. Aku belai rohku. Biar ia mempunyai semangat dan ghairah dalam kehidupan. Melihat diriku sendiri menyebabkan aku sayang dan menghargai betapa aku sangat memerlukan dirimu.Makin aku menyintai diriku...makin aku menghargai nilai dan kehidupan ku di dunia ini.


LOVE....Where love is, there God is....

0 komen:

INILAH ANA MENGIKUT BULAN MASIHI NOVEMBER

banyak idea dalam perkara
sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
berfikiran kehadapan
berfikiran unik dan bijakp
enuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
pemikiran yg tajam
daya firasat yg sgt halus dan tinggi
bagus utk jadi doktor
cermat dan teliti
personality dinamiks
sifat yg berahsia,
pandai mencungkil dan mencari rahsia
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
berani,
pemurah setia dan byk kesabarant
erlalu degil dan keras hati
apabila hendak,akan diusahakan sehingga berjaya
tak suka marah kecuali digugat
mudah ambil berat terhadap orang lain
pandai muhasabah diri
cara berfikir lain dari org lain
otak yg sangat tajam
pandai mendorong diri sendiri
tidak hargai pujian
kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi
apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
badan yg tough
kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
romantik
tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
suka duduk dirumah
sangat rajin dan berkemampuan tinggi
amanah, jujur setia dan pandai berahsia
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
bercita-cita tinggi
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah