CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 19, 2008

sohaina,berhati hati bila berkata kata

sohaina,
Hidup ini banyak ujiannya.Berhati hatilah apabila berkata kata kepada manusia.Sikit jer perkataan yang keluar dari mulut pun akan tersebar jua.
Namun,
Sohaina akui dapat menanggung ujian mulut manusia ini dengan tabah.Memang malu jugak tapi kena hadapi dan buat tebal jek muka..Malu kepada ALLAH adalah lebih penting.Malukan diri untuk melakukan perkara yang Allah tak suka.Apa yang Allah tak suka,Fikir-fikirkanlah sebelum membuat sesuatu ,wahai Sohaina.

Pagi ni di sekolah memang memalukan.Tapi sohaina kan seorang yang TABAH.petang ni ke Fakulti Pendidikan. Ana anggap ini satu jihad,pukul 5.30 bertolak dari seremban selepas menghantar buku program Majlis Khatam Quran disekolah.TERus sampai Universiti Malaya pukul 6.30.Pensyarah tak cakap banyak walaupun sejam ana lewat kerana kuliah bermula pukul 5.30 ptg lagi.Seperti biasa kami berbuka puasa didlm kuliah kemudian solat maghrib dan sambung kuliah hingga pukul 9 malam.Barulah pegi kedai makan dengan kawan untuk makan makanan berat pula.

Petang ni pensyarah menerangkan tanda tanda Mashaf Uthmani.Mim Sakinah terdapat 3 jenis begitu juga Nun Sakinah serta tentang Tanwin bertemu hamzah wasal.Alhamdulillah dapat juga ilmu hari ni .RInduku pada ILMU Allah susah nak dibendung.Entah kenapa ana susah nak bendung perasaan nak menuntut ilmu Allah.Ana berdoa supaya dapat teruskan perjuangan ana menuntut ilmu ini.Janganlah ada manusia yang dengki pada Ana yang suka menuntut ilmu.Tu jer yang ana harapkan

0 komen:

INILAH ANA MENGIKUT BULAN MASIHI NOVEMBER

banyak idea dalam perkara
sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
berfikiran kehadapan
berfikiran unik dan bijakp
enuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
pemikiran yg tajam
daya firasat yg sgt halus dan tinggi
bagus utk jadi doktor
cermat dan teliti
personality dinamiks
sifat yg berahsia,
pandai mencungkil dan mencari rahsia
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
berani,
pemurah setia dan byk kesabarant
erlalu degil dan keras hati
apabila hendak,akan diusahakan sehingga berjaya
tak suka marah kecuali digugat
mudah ambil berat terhadap orang lain
pandai muhasabah diri
cara berfikir lain dari org lain
otak yg sangat tajam
pandai mendorong diri sendiri
tidak hargai pujian
kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi
apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
badan yg tough
kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
romantik
tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
suka duduk dirumah
sangat rajin dan berkemampuan tinggi
amanah, jujur setia dan pandai berahsia
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
bercita-cita tinggi
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah