CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 26, 2008

sedih jer hari ni

Hari ni jumaat yang menyedihkan..Orang yang Ana sayangi meninggalkan sekolah,
Malam ni Ana jumpa dia tapi lidah Ana kelu dan tak tau nak berbual apa..Entahlah,,Dah takde rezeki,,

Petang pukul 3 hujan agak lebat,Ana ke Universiti Malaya kerana kelas bermula pukul 5.30.Hari ni belajar tentang HUKUM MAD...bahagian Mad kerana Sukun dan Mad kerana Hamzah.
Mad kerana Hamzah dibaca 4,5, dan 6 harakat.
Tanda-tanda Khas dan Bacaan Isymam iaitu mesti dimuncung kan mulut untuk dengung pada satu sahaja ayat dalam al Quran iaitu pada kalimah لا تأمنا (La Tak manna)
Bacaan Imalah juga hanya pada satu ayat iaitu بسم الله مجريها ( Bismillahi Majreeha)
Itulah sebahagian yang Ana belajar pada malam ni..Pukul 9 malam selesai kelas..dan balik ke Seremban

0 komen:

INILAH ANA MENGIKUT BULAN MASIHI NOVEMBER

banyak idea dalam perkara
sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
berfikiran kehadapan
berfikiran unik dan bijakp
enuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
pemikiran yg tajam
daya firasat yg sgt halus dan tinggi
bagus utk jadi doktor
cermat dan teliti
personality dinamiks
sifat yg berahsia,
pandai mencungkil dan mencari rahsia
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
berani,
pemurah setia dan byk kesabarant
erlalu degil dan keras hati
apabila hendak,akan diusahakan sehingga berjaya
tak suka marah kecuali digugat
mudah ambil berat terhadap orang lain
pandai muhasabah diri
cara berfikir lain dari org lain
otak yg sangat tajam
pandai mendorong diri sendiri
tidak hargai pujian
kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi
apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
badan yg tough
kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
romantik
tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
suka duduk dirumah
sangat rajin dan berkemampuan tinggi
amanah, jujur setia dan pandai berahsia
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
bercita-cita tinggi
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah