CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 12, 2017

2017 permudahkanla sehingga selesai phd

Sedih melihat sahabat sahabat yang telah pergi jauh kerana mereka telah konvo dan mendapat ijazah kedoktoran.

Ya Allah.izinkan lah hamba Mu Sohaina selesaikan penulisan bab 4 dan 5. Moga moga, dapat konvo pada tahun hadapan.

Feb 2017 mula bekerja semula..
Kini September 2017. Moga Sohaina dapat atasi segala halangan untuk menyiapkan Phd..Amiin,

Saturday, August 15, 2015

2015 banyak memberi kenangan manis dan pahit,
JAN 2015 lahirnya seorang puteri keduaku Hafshah Zakyyah
MAC 2015 Kenduri Aqiqah Dua org puteriku Maryam Naqyyah dan Hafshah Zakyyah
APRIL 2015 Abah telah meninggalkan ku bertemu Ilahi
OGOS 2015 Saat membentang proposal Phd.Lulus dengan pembetulan.
Ya Allah..Moga Diri Sohaina ini masih dapat meneruskan perjuangan ini dengan lancar dan dipermudahkan segala urusan .

Tuesday, December 16, 2014

Ya Allah berikanlah sohaina, ilham dan idea untuk menulis Bab 2..
Alhamdulillah, Bab 1 dan Bab 3 dah hampir selesai.cuma Bab 2 nak mulakannya.
Tolonglah hamba Mu yang bernama Sohaina ini supaya dapat selesaikan bab 2
Amiin

Tuesday, October 14, 2014

alhamdulillah, semangat datang selepas hari wuquf di arafah

terima kasih sahabat yang mendoakan saya sewaktu sahabat wuquf di arafah.
kini semangat dan masa untuk menulis..belajar.baru nak bermula.
moga ia terus kekal dan dapat menulis hingga selesai. Amiin

Monday, July 7, 2014

YA ALLAH, KUATKANLAH SEMANGAT SOHAINA UNTUK TERUS MEMBACA DAN MENULIS TESIS

Beginilah ujian sebagai penuntut ilmu, buat masa ini semangatku hilang entah kemana tetapi alhamdulillah kucuba dapatkannya semula semangat yang dulunya begitu kuat. alhamdulillah..
semoga ianya terus tetap kuat..semangat, disiplin untuk menulis..
Masa dah nak hampir setahun bercuti..dan kini aku mengandung lagi..biarlah ianya menjadi penguat semangatku , Ya Allah ..untukku teruskan perjuangan ini..
Tiada sesiapa memahami hati ini walaupun suami sendiri..Begitu stress nya aku ketika ini Ya Allah..
Hanya pertolongan dan bantuan Mu yang kuperlukan kerana hanya Allah yang memahami hati ini.

Saturday, February 15, 2014

Dah 6 Bulan Cuti Untuk Belajar

Ermm.cepatnye masa berlalu..
Ya Allah,berikan lah Sohaina Ilham dan Ilmu untuk menulis..
Setiap hari saya rasakan cepatnye masa berlalu..
Rasa tak sempat nak buat apa apa..dah nak masuk malam..
Baru je gi Library..dah nak kena balik ..

Tuesday, August 27, 2013

seronok bekerja di IPGKRM

Keseronokan bekerja bagi saya ada di IPGKRM tapi hanya sementara sebab dah nak bercuti tiga tahun sambung belajar..lepas ni kemanakah pula saya akan berada dan berkhidmat..

Inilah pengalaman demi pengalaman yang saya kutip dan akan kutip..seronok rasanya bila nak belajar sesuatu yang baharu..sesuatu yang lebih mencabar selepas ini ialah belajar..belajar menulis,belajar membaca buku dengan mudah dan cepat..belajar daripada mereka yang sudah berpengalaman dalam penulisan..semuanya hal hal belajar..mood mood belajar..

Buat masa ini keseronokan bekerja masih diteruskan sementara menunggu kelulusan cuti belajar..Kerja kursus pelajar harus diselesaikan..soalan peperiksaan akhir mesti disiapkan..dan serahan tugas kepada yang akan mengambil tugas saya ..

Saturday, May 11, 2013

Petugas SPR yg baik adalah saya.huhu

Pengalaman pertama menjadi petugas SPR.alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar..tiadapun perkara seperti yang kawan kawan pembangkang fitnahkan seperti tukar peti undi dan sebagainya..
Kadang kadang itulah yang saya geram...sebab mereka hanya pandai memfitnah dan tuduh..Saya ni yang merasai kepenatannya kadang kadang geram jugak...
Sabar je la..kadang kadang hairan dengan sikap manusia ni..mereka suka bergaduh sesama islam..

Friday, January 11, 2013

Alhamdulillah seronok

Bila ditanya, seronokkah bekerja di tempat baru ??
Alhamdulillah buat masa ni seronok sangat..
Kami ada orientasi pensyarah baharu selama tiga minggu.
Kami tidak terus mengajar tetapi kami ada mentor kami iaitu pensyarah yg senior untuk kami ikut dan belajar dari mereka.
Alhamdulillah..suasana yang berbeza..suatu yang sistematik..

Monday, December 24, 2012

Akhirnya..pensyarah Institut Perguruan

Alhamdulillah..Sujud syukur kepada Allah..Akhirnya..Doa ku didengar dan dimakbulkan Allah..Cuma kini menanti surat posting yang akan di hantar ke sekolah..Maka berakhirlah nanti perkhidmatanku di sekolah..
Dan bermulalah nanti episod baru ku di Institut Perguruan..Jawatanku akan bertukar kepada Pensyarah Institut Perguruan. Semoga ianya menjadi ibadahku kerana Allah..Semoga dapat menjalani ibadah ini dengan baik dan lancar..
Adakah ini semua rezeki untuk Maryam Naqyyah..zuriatku yang kini berusia 4 bulan lebih..
Syukur dan berterima kasih kepada Mu Ya Allah.

INILAH ANA MENGIKUT BULAN MASIHI NOVEMBER

banyak idea dalam perkara
sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
berfikiran kehadapan
berfikiran unik dan bijakp
enuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
pemikiran yg tajam
daya firasat yg sgt halus dan tinggi
bagus utk jadi doktor
cermat dan teliti
personality dinamiks
sifat yg berahsia,
pandai mencungkil dan mencari rahsia
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
berani,
pemurah setia dan byk kesabarant
erlalu degil dan keras hati
apabila hendak,akan diusahakan sehingga berjaya
tak suka marah kecuali digugat
mudah ambil berat terhadap orang lain
pandai muhasabah diri
cara berfikir lain dari org lain
otak yg sangat tajam
pandai mendorong diri sendiri
tidak hargai pujian
kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi
apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
badan yg tough
kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
romantik
tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
suka duduk dirumah
sangat rajin dan berkemampuan tinggi
amanah, jujur setia dan pandai berahsia
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
bercita-cita tinggi
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah